Educatie: Oefenavond, boek, lespakket, lesmiddag

Rikken is een pracht kaartspel. Daarom willen we zoveel mogelijk mensen en vooral ook kinderen en jongeren kennis laten maken met het kaartspel Rikken. We organiseren telkens vier maandagen voorafgaand aan een NK of WK, oefenavonden om het spel te leren dan wel het ‘rikgevoel’ op te frissen. Daarnaast zijn we bezig met een boek over Rikken en om basisschoolkinderen en jongeren kennis te laten maken met het kaartspel Rikken, hebben we lespakketten en kunnen we proberen een lesmiddag door vrijwilligers te laten verzorgen.

Vanaf najaar 2024: Boek en instructievideo's

Kees Doevendans heeft het boek ‘Rikken, het bourgondische kaartspel’ ontwikkeld. Het boek verschijnt in een nieuwe druk en wordt ondersteund met instructievideo's. Het boek is tzt te verkrijgen via www.uitgeversgroep.nl/rikken.

Vanaf 2025: Lespakketten

We hebben een lespakket voor een klas (maximaal 32 kinderen) bestaande uit:

• 8 kaartspellen (voor maximaal 8 groepjes van 4);
  • 8 scorekaarten;
  • instructie/handleiding;
  • instructievideo.

De kosten bedragen 25 euro. Ze zijn te bestellen op www.uitgeversgroep.nl/rikken.

Vanaf najaar 2025: Rik-lessen

We organiseren lessen ofwel Inspiratiemiddagen op basisscholen op aanvraag. Eisen:

• Aanvraagtermijn (ivm vrijwillligers) minimaal 4 weken.
  • Bedoeld voor de vrijdagmiddagen.
  • Bedoeld voor groep 7/8.
  • Een uurtje uitleg/voorbeelden + uurtje rikken/rikwedstrijd.
  • Medaille voor de winnaar.

De kosten bedragen de reiskosten. We kunnen geen garantie geven voor doorgang aanvraag, we zijn afhankelijk van vrijwilligers. Aanvragen kun je hieronder doen.

Aanmeldformulier Rik-lesmiddag