OPEN NK Rikken en WK Rikken

Als stichting organiseren we samen met de internationale bond van kaartspelen (IWWA) het open NK en WK Rikken.

Het NK en WK rikken is ‘open’ en dus voor iedereen toegankelijk. Men kan individueel aanmelden maar ook als onderdeel van een clubje. Je speelt altijd individueel maar als je onderdeel van een clubje bent, worden de punten van de clubleden ook nog eens apart bijgehouden. Je hoeft hiervoor geen officiële club te zijn. Een club bestaat uit minimaal 4 personen. Rikken jullie met grotere groepen, maak dan eventueel subclubjes met subclubnamen, dit hoeft niet. Elke club of subclub dient dus een eigen naam te hebben. Voor ‘clubkampioen’ geldt het hoogste gemiddelde (totaal aantal punten / gedeeld door aantal clubleden). Er is dus een individuele winnaar en een clubwinnaar. De winnaars mogen zich Rikkampioen of Rikclubkampioen noemen. Er zijn bekers, wisselbekers en voor iedere deelnemer een rikmedaille.

Rik-formulieren

Uiterlijk één week voorafgaand aan het NK of WK worden de laatste updates van formulieren hieronder geplaatst.

Rik-video's

Op aanvraag hebben we met spoed (er kunnen dus geen rechten aan ontleend worden) enkele ‘uitleg-video’s’ van NK Rikken opgenomen en hieronder als links geplaatst:

Veel kijk- en luisterplezier.